BLOGGLISTEN

Blogglisten

2.2.10

TEST AV: GARMIN COLORADO 300


De to siste sesongene har jeg hatt gleden av å benytte meg av Garmin Colorado 300 som min guide på jakt. Som hundefører er den til stor nytte ved å kunne informere postene rundt, og å angi antatt retning en støkt elg kan ta.


Den første jeg fikk i bruk måtte sendes inn, grunnet at rolleren falt av. Slikt kan hende, men det som må understrekes, var den service man fikk fra importøren Belanor. Raskt svar på henvendelse med råd om å sende den inn - kort etter var en ny mottatt.

Slikt betyr mye når man er på jakt og hver dag betyr noe. Må tillegge at rolleren på den nye har vært uten problem.


En ting er å finne vegen man skal ta, anvise poster etc, en annen ting er å benytte den for å finne stier og tråkk som elg benytter ofte - dette er enkelt når man tar i bruk PC etter endt jakt. Da vet man hvor man posterer enda bedre neste år.

Markering av punkter er forholdsvis rask.


Nå må jeg si at jeg har ikke listet ut alle muligheter, og det jeg nå kommer til å angi som problemer, kanskje kan løses ved bedre kunnskap (Belanor sender med kurs, men under min bruk har jeg ikke fått registrert meg med nettopp den jeg har).


Hvis man glemmer å slå den av under biltransport, så blir dette med som tracking - ikke ønskelig.

Jeg finner ikke den praktiske bruken ved å kunne bruke den som treningshjelp og det å koble den til pulsmåler.

Jeg skulle ønske at alle tidligere turer enn den gjeldende, kunne vært angitt noe nedtonet, slik at man kun ser denne turen i sort (jo da den kan jeg - å slå av de gamle - men jeg vil noen ganger se alle samtidig, men kunne skille ut denne ene da jeg står der ute i skogen.


Vel det var problemene og de er kun av praktisk karakter - GPS'en får god karakter av meg.

Ingen kommentarer: